tisdag 5 april 2011

Lördagens scrapmara!

I lördags var det dags för Pysselmyrans scrapmara igen :)
Vi var 9st som satt ihop vid samma bord. Det bjöds som vanligt
på trevliga utmaningar, tävlingar och som alltid en massa
god mat och fika (givetvis godis också, men det
äter ju inte jag ;) )

Jag är lite extra stolt över att en av mina LO's
vann i en omröstning och såhär ser den ut :)
Tävlingen gick ut på att man skulle
följa en skiss och det gjorde jag (slaviskt) ;)


Den här gjorde jag efter att alla tävlingar och
utmaningar var slut och det fanns lite
inspiration kvar.

Här gällde det att göra en LO eller ett
kort där rubriken skulle vara
"Du och jag" eller "Vi två".
Söta de är, eller hur? :) 


I den första utmaningen skulle man använda
grejer ur välkomstpåsen och där valde jag
den utstansade fjärilen och bladen.



Den sista jag gjorde på kvällen är jag inte så
nöjd med, men jag fick ett tips
av Lotta att jag kan försöka få in namnen
på barnen på nåt sätt.


En av de roligaste utmaningarna var
tidsutmaningen vilket innebär
att varje 10:e minut (under en timmes tid)
får man veta en detalj som måste
vara med på alstret man skapar.
Här skulle det vara grönt och oranget, pärlfloss,
randigt, något stämplat, blad och
handskrivet. Har jag glömt nåt nu?
 
Det var som sagt en härlig dag med
härliga människor :)

Nu är det dags för sängen!
Kram på er och sov så gott!!

 



Inga kommentarer: