måndag 28 februari 2011

Scrapkryssning!

I helgen var jag på en underbar scrapkryssning!!
Sov på hotell i fredags då det inte gick några tåg på lördag
morgon som passade. Jag sov på Hotell Arena och det var jättefint
och fräscht.

På lördagen var det samling mellan 8-8:30 och jag kom instressandes
8:32 då busschauffören sa till mig när jag skulle gå av
och frågade om vägen att jag skulle gått av tidigare. Jag sa att
jag hade kollat på nätet och då var det närmare från
slutstationen. Tänkte att f-n om det blir krångel nu
som med förra kryssningen och jag missar båten, då vet jag inte
vad jag hade gjort.
Allt löste sig i alla fall och jag kom med båten :)

Jag gick runt lite i tax-freen och köpte med lite presenter hem och så
spelade jag bort lite pengar på enarmade banditer. De kan man
ju inte låta bli!!!

Kl.10:30 var det dags för gemensam brunch och jag satte
mig vid ett bord där det satt 2 tjejer. Vi började prata
och det kom även en fjärde tjej och satte sig där.
Hennes sällskap kunde inte äta för hon var sjösjuk. Det blåste
så in i bänken och båten gungade som tusan!

Jag och de 2 tjejerna jag hade börjat prata - Annika  & Boki -med gick av båten ihop
och vi hade sällskap till badhotellet. När vi kom in i konferensrummet
där vi skulle scrappa fanns det bara enstaka platser kvar lite här och där
då vi hade lagt lite tid i en affär innan vi kom dit :)
De ordnade så vi fick ett bord för 3 och jag blev så glad att de ville
sitta ihop med mig :)

Vi hade 2 kurser på lördagen och på kvällen åt vi gemensam
middagsbuffé och jag hade sällskap med mina nyfunna
vänner hela tiden. Efter middagen scrappade vi till 24:00
och sen delade jag rum med en snarkande och högt andandes
kvinna...............så inte sov jag mycket inte.

På söndagen hade vi 2 kurser till och sen var det dags
för hemresa. Vi satt på båten och scrappade jag, Annika & Boki
och det var jättekul! Det var ändå 3 timmar som vi bara skulle
suttit och väntat på.

Vi delade en taxi till stationen vi 3 + den snarkande kvinnan vid namn Chatrin.
Vi kramade om varandra ordentligt och har bestämt att vi ska
hålla kontakten.

Tåget gick 18:02 och jag bytte tåg i Fkp och var hemma 19:27
och då kom min snälle svärfar och hämtade mig så jag
slapp släpa min väska hela vägen hem :)



Brukar ju matcha kort och papper, men fick ingen chans
till det då vi inte visste vilka papper vi skulle få,
men det blev ok ändå. Nere till höger finns ett litet album
där det sitter 4 små bilder. Den här lo'n tror jag
att jag får sätta på väggen, för det går inte titta i det lilla albumet annars.


Kolla in de rullade kanterna till vänster! Det var sååå kul
att få lära sig hur man gör. Jag och många andra
trodde att folk slösade 3 papper på en sån lo
då det är 3 lager, men det räckte att ta småbitar och sätta
fast bakom :)


Pappren från Graphic 45 hade jag aldrig köpt själv, men
det var kul att göra den här lo'n med de pappren och
jag tycker det blev superfint! Vi fick även låna en
wellpappmaskin och det funderar jag på att köpa
faktiskt. Det blir en härlig effekt på pappren med den.


Jag älskar det här kortet på Millie, men jag blev inte nöjd med
lo'n...... Det är nåt som inte stämmer. Jag var med i en tävling
på lördagkvällen där man skulle skapa en lo i antingen rosa eller turkost
och det vara bara svart och vitt som fick vara med
för övrigt.


Den här lo'n blev jag nöjd med och var med i en utlottning
där man skulle delta med den lo'n man var mest nöjd med. Jag var
nöjd med de andra 3 som var på kurserna också,
men tyckte att det var kul att ta nån som man
gjort utöver kurserna.



De sista 2 gjorde jag på båten :)

Jag glömde visst att ta en bild på den sista kursen som
var att man skulle göra en "brevlåda" i form av
6 kuvert med wellpapp i och ett utskuret hål
i mitten som man kan lägga grejer i. Det ser ut
som en hög med brev som ligger och skräpar.

Kanske lägger ut en bild en annan dag.
Kram på er alla goa vänner!!



6 kommentarer:

Lotta sa...

Oj vad du fick mycket gjort! Ska bli så roligt att få prata ut om din resa ordentligt när vi träffas nästa gång.

Emma sa...

Vilka fina LO´s :) Du har ju inte legat på latsidan direkt! Låter som en toppenhelg du haft! Vi ses den 2:a på maran eller? Kram!

Anonym sa...

Jättefina Lo´s! Vi ses på torsdag:)

Kram Johanna

Lotta sa...

Vad då torsdag? Är´e scrap elle?

Renate sa...

Ha ha Lotta, nej Johanna skulle hämta era scrapsaker ni beställde från Scrap-Perra. Hon kom igår och hämtade allt och jag fick låna wellpappmaskinen! Gjorde inget med den igår, men kanske blir det ikväll ;)

Ja, Emma, självklart ses vi på maran! Jag har varit med alla gånger och tycker det är superkul. Tänkte vi kunde mötas upp 09:30 utanför så vi kan komma in och få sitta ihop då vi är ganska många.

Kram på er och tack för era goa kommentarer :)

Anonym sa...

Va fina alla dina Lo's (visste inte att det hette så) blev. Min favorit är den som ser lite gammaldags ut med de rullade kanterna. Fint kort på Millie som verkligen passar ihop med de andra färgerna. Supersnyggt! :-) Kram/Lina