lördag 29 augusti 2009

Dessa hantverkare

Målaren skulle komma på em i onsdags och tapetsera en fondvägg
till i köket. Jag ringde till honom vid fem och undrade vart han var.
Han hann inte sa han, det hade kört ihop sig, men han skulle komma
kl fyra dagen efter istället. Tror ni han kom? Nej då, ingen målare
syntes till. Jag ringde flera gånger, men antingen svarade han inte
eller så tutade det upptaget efter två signaler........ Jag är såååå trött
på dessa hantverkare som bara lovar och lovar att de ska komma och
sen drar det bara ut på tiden! När ska köket bli klart?!?!

Det går ju i alla fall att sitta i köket och det har vi gjort i veckan när
Benny har kommit hem från jobbet. Vi har dukat och satt oss och
ätit mat med Millie intill oss i sin lilla matstol :) Det har varit jättemysigt.
Vi satt bara några enstaka gånger i det gamla köket, det var ju inte ens
mysigt.....

Apropå mysigt så bjöd vi Pierre, Carin & Loke på tacos igår och Carin
hade gjort den supergoda ananaspajen till efterrätt. Efter att vi ätit oss
proppmätta begav vi oss hem till dem i Sjövik och drack vin, öl och
spelade spel. Det var jättekul och väldigt mysigt! Tack för ännu en
trevlig kväll :))

Idag har jag varit på Ryfors och köpt mitt lördagsgodis. Det är en
ätardag i veckan som gäller, sen får vi (jag & Virre) ta en glass eller
ett glas O'boy 2ggr i veckan plus att vi får bli bjudna. Inte ofta jag
blir bjuden på fika, så det känns helt OK. En dags fusk kostar 100:-
och en hel veckas fusk kostar 500:-. Så här ska INTE fuskas :)

Imorgon bär det av till Fåglavik med Carin och Loke; vi ska
(förhoppningsvis) sälja en massa saker på loppis.

Kram på er och trevlig lördagskväll!!

3 kommentarer:

carin sa...

Tack själv, det var jätte mysigt :)
Du glöm inte att packa ner några mackor imorron. Du skriver att fusket "kostar" pengar!?!? Om du fuskar får Virre pengar av dig då och tvärt om?
Hoppas att cykelturen var skön, jag tar gärna en tur i veckan.
((kram))

teamnappet.se sa...

Tack själva.
Det är alltid lika kul när vi träffas.
Ha det gött så hörs vi.

Lotta sa...

Jag dras med motsatt problem. En hantverkare som aldrig vill sluta jobba!