fredag 21 augusti 2009

Första inlägget

Välkommen till min lilla blogg! Kul att just du hittade hit ;)

Det är stora förändringar på gång i vårat hus. Vecka 30 kom
snickaren och monterade vårat nya kök och idag blev köket
tapetserat. Nu är det bara möbler, hyllor och lister kvar.

Den 9/9 kommer snickaren och kaklar och lägger klinkers i
vårat nya 12kvm stora badrum nere i källaren. Detta rum
var tidigare Bennys jaktrum där han hade sina troféer uppsatta
på väggarna (då jag vägrar ha dem uppe i huset), men vi använde
aldrig rummet, vi städade det inte ens....Det stod en soffa, ett
soffbord, en bokhylla, en stereohylla, ett barbord och två barstolar
där till ingen nytta så vi bestämde oss för att göra om det till ett
riktigt stort och lyxigt badrum med bubbelbadkar, dusch, toalett,
kommod, spegelskåp och två högskåp.
Längtar efter att få krypa ner i badkaret en kall och
tråkig höst- eller vinterkväll med ett glas vin eller två :)

Den 2/9 blir vinden isolerad, vilket vi kommer tjäna mycket på.
Vi eldar för kråkorna idag då huset bara har självdrag. Dessutom
är ett ventilationssystem installerat som ska åtgärda vårat höga
radonvärde och ge oss ett bättre klimat i huset.

Det är de stora grejerna som händer just nu, sen är det en del målning
och sånt kvar både inne och ute. Det kommer blir härligt när allt är klart :)

Jaha, då var första inlägget i bloggen klart. Tack för titten, kom gärna
tillbaka och kommentera gärna.

Kram på er!!

6 kommentarer:

teamnappet.se sa...

Hej..
Ser kanonfint ut tjejen.
Ville bara vara först med att kommentera.

Är det något mer så hör av dig så ska jag försöka lösa det.
Kram.

Sandra sa...

Oj jag råkade visst radera min kommentar. Gör ett nytt försök...

Härligt med en ny blogg att följa! :)

Maria Falegård sa...

Så fint du hade det här! :)

Marica sa...

Kul med en blogg :-) Kan jag länka dej från mej? Kommentera lite på min oxå vet ja :-9 Kram

Tony sa...

Tony här, kul att läsa din blogg! Skönt att du inte har fallit för frestelsen att i för stor utsträckningv använda dig utav modernt internetspråk på din blogg. Om du sitter vid datorn ofta kan du ju lägga till mig i din MSN, tony.klasson@live.se

KRAM

Tony sa...

Fint kök! Men du måste stryka duken lillasyster :)