måndag 23 november 2009

Scraplördag & Göteborgshelg

I lördags var det dags att sitta i ett glatt
gäng i Kättilstorp igen och göra
lite fler julkort. Det var jag,
Linda, Lotta, Ullis, Ing-Britt, Johanna
och Annica som var där.

Jag lyckades göra 10 julkort, men
jag blev inte nöjd med så många av dem.
Tidigare har jag haft stämplade
motiv och massa grejer
på korten, men jag känner att jag
inte hinner göra så invecklade
kort i år. Dessvärre blir de inte lika roliga
och jag blir inte nöjd. Ja, ja, de brukar
ju uppskattas av de som får dem i
alla fall så vi får väl hoppas att
de tycker om dem i år också :)

Millie var hos mormor & morfar hela
dagen i lördags och det var
roligt både för henne och dem. Vi åt
middag där på em när vi kom hem
från scrap och jakt.
Millie somnade gott i bilen på vägen
hem, men tyvärr funkar det inte
lika bra att lägga över henne i sin säng
när vi kommer hem som det
gjorde tidigare när hon var mindre.
Så det var bara att ta upp henne
en stund till.....

Igår hade Millie en gnällig dag hela dagen;
hon sov från 10-13 ute i vagnen,
men var trött och grinig
redan vid 15 igen så jag la ut henne
i vagnen igen. Hon sov ca 1,5 timme till.
Kvällen var också gnällig och det har
blivit lite mammigt på sistone
när jag är hemma. Hör tydligen till
i den här åldern. Är jag inte hemma går
det däremot bra.

I natt låg hon och vände och vred på sig
mellan oss och vaknade
flera gånger och var lite ledsen.
Tänker på de som har barn som
vaknar många gånger per natt, det måste
vara jättejobbigt. Vi har haft det så här en
kortare period nu och man är helt
slut. Tänk att ha det så jämt! Hörde en
tjej vars dotter vaknade 10-17 ggr
per natt!!!

Nu till helgen blir det Göteborg lördag-söndag!
Det är jag, Benny, Pierre & Carin som
ska åka. Vi ska bo på Gotia Hotell
och gå på Lisebergsrevy.
Det ska bli så roligt och förhoppningsvis
kan vi sova ut en natt då Millie
ska sova hos mormor & morfar.

Då vi inte är hemma i helgen,
adventsstädade och pyntade jag igår.
Det tog hela dan och ändå har jag
utbyggnaden och mitt stökiga rum
kvar fortfarande.
Det blev jättemysigt i alla rum,
men julstämningen har inte
infunnit sig än. Den kommer nog när
vi kommer in i december och det
kommer lite snö.

Kram

2 kommentarer:

Lotta sa...

Om det kommer någon snö ja! Man börjar misströsta (och mögla).

Renate sa...

För mig räcker det om snön kommer
1:e december och sen stannar kvar till sista februari :)