tisdag 17 november 2009

Uppdatering

Nu Johanna ska jag äntligen uppdatera :)
Jag har tänkt på det flera dagar,
men det har inte blivit av.
Hmm....vad har hänt sen sist jag skrev.
I fredags var vi hos familjen Thim
och åt god mat och spelade
Mah Jong. Det gick riktigt
bra för mig den här gången,
det är väldigt sällan
det gör det :)

Millie & Ella var lite nyfikna på
varandra och det var lite
skillnad nu när Millie kan krypa
och ta sig fram själv. Ella var inte
riktigt förtjust i att Millie
ville låna hennes grejer.


I lördags var jag, Millie, Maud, Elin
och Eira på julmarknaden på
Sägnernas Hus. Millie tyckte
det var spännande och när vi fikade
åt hon både lussebulle och pepparkaka.

Benny skulle sälja lotter för SIF 13-15,
så jag lämnade Millie hos Maud och Tomas
en stund så jag kunde åka tillbaka
ut till Sägnernas och köpa
lite fina delar till mitt Thomas Szabo
halsband. Jag köpte även en lång kedja
som man kan hänga
berlocker i.

I söndags blev det dammsugning och
golvtorkning som det oftast
blir på söndagarna. Städade även
nere i vårat nya lyxiga badrum.






Tänkte jag
skulle ta ett första dopp i
badkaret, men när jag kröp ner och
väntade på att det skulle fyllas,
tog varmvattnet slut..........
Vi måste se över vad vi kan göra; det
kanske går att fylla på lite
långsammare så vattnet hinner
värmas upp. Annars får vi
köpa en extratank eller nåt. Det löser
sig nog. Ska nog göra ett nytt
försök idag och se om det funkar
att spola i lite varmvatten och sen
vänta lite emellan.

Igår var Angela & Jonatan
här och hälsade på oss. Millie tyckte
det var roligt och spännande
som vanligt när det kommer barn.
Idag var jag och Millie på Öppet Hus Bus
här i församlingshemmet i Sandhem.
Millie tyckte det var riktigt
roligt nu när hon kan krypa runt på
egen hand och titta på alla
leksaker och alla barn.
Hon är så nyfiken på
vad de större barnen kan göra som
inte hon kan. Hon längtar säkert
efter att kunna springa runt
som de gör :)
Under tiden hon lekte,
målade mamma stora
pinjekottar till jul. De blev riktigt
fina och det blir nog några fler nästa vecka.
Idag var både lill-Ella & stor-Ella där och
Frans, Wilma, Leah, Linnéa, Linus och
Lova var också där :)

Senare i em/kväll ska vi gå bort
till Träffpunkten och
vaccinera våran lilla älskling. Jag
hoppas verkligen att hon inte blir dålig
av den där hemska sprutan :(

Nu är kl. strax 17 och jag har testat
att bubbla i vårat badkar!
Det var jätteskönt, men det tog en stund
att fylla på vattnet då varmvattnet
tog slut emellanåt.
Snart dags att ta in Millie som sovit
sen kl 15 och ge henne mat
och sen blir det spruta. Usch!
Kram!

1 kommentar:

marica sa...

Verkligen fint badrum!
Härligt att läsa om era dagar, välkommen in att läsa om våra! Kramar!